Suit filed over alleged misdiagnosis

December 03, 1997

Suit filed over alleged misdiagnosis


Staff Writer, Chambersburg

CHAMBERSBURG, Pa. - A Chambersburg woman is suing Chambersburg Hospital and one of its doctors, claiming her husband died because he was misdiagnosed.

Ralph E. Uglow died Feb. 10 of a ruptured aortic aneurysm, or a bursting blood vessel, the day after he was sent home from the hospital, where he was diagnosed with muscular pain and near-fainting, according to the complaint filed in Franklin County Court.

In her complaint, Antoinette Uglow said she rushed her husband to the hospital the night of Feb. 9 after she found him collapsed and pale and sweaty in their South Seventh Street home.


Earlier that day, Uglow complained of pain on his left side and in his lower back while shoveling snow and it got worse during the day, the court document said.

At the hospital, Dr. D.G. Marx treated Uglow after taking his medical history, which included stomach problems and hypertension, the complaint said.

The doctor told Uglow to follow up with his family doctor, according to the complaint.

The next day, Uglow made an appointment for that evening with his family doctor. But at 2 p.m., his wife found him on the floor and called 911, the complaint said.

Uglow was rushed to Chambersburg Hospital, where he died in the emergency room.

In the complaint, Antoinette Uglow said Marx was negligent and didn't perform his duties as a doctor.

Uglow is charging Marx with failure to diagnose her husband properly and not recognizing the onset of an aortic aneurysm rupture. Also in the complaint, Uglow said Marx didn't order a sonogram, which would have shown her husband's medical condition.

The complaint also charges Marx with sending Uglow home when the symptoms of his pain were unclear, his blood pressure fell during the hospital visit, and a blood test showed an elevated white blood count and low hemoglobin.

Uglow is seeking more than $25,000 for pain and distress and loss of earning power, according to the complaint.

A hospital spokeswoman declined to comment about the case.

The Herald-Mail Articles